El santuari va ser construït entre els anys 1701 i 1711, al terme de Figaró-Montmany.

El santuari de Puiggraciós acomiada les monges benedictines després de 53 anys

La tradicional Vetlla de la Mare de Déu posarà punt final a més de cinc dècades de presència i servei de la comunitat benedictina

Després de 53 anys, la comunitat de monges benedictines de Puiggraciós posaran punt final a la seva presència al santuari. La decisió, que van anunciar el mes de juny, es farà efectiva aquest dilluns 7 de setembre, coincidint amb la tradicional Vetlla de la Mare de Déu.

A la Vetlla està previst que hi participin el bisbe de Terrassa, Salvador Cristau, diversos preveres de la diòcesi i els alcaldes del Figaró-Montmany, la Garriga, Bigues i Riells i l’Ametlla del Vallès. També hi seran presents el president de l’Associació d’Amics de Puiggraciós i una àmplia representació de la comunitat de monges benedictines de Sant Pere de les Puel·les, encapçalada per la germana Roser Caminal, priora administradora del monestir.

“Aquesta Vetlla de la Mare de Déu serà una ocasió per compartir i celebrar els 53 anys de presència benedictina a Puiggraciós”

Per facilitar la participació en la celebració, la Comissió de l’Aplec dels Garriguencs a Puiggraciós ha posat a disposició dels veïns de la Garriga un autocar que farà el trajecte fins al santuari.

Com ha recordat el mateix santuari en un comunicat, “aquesta Vetlla de la Mare de Déu serà, així, una ocasió per compartir i celebrar els 53 anys de presència benedictina a Puiggraciós, reconèixer la tasca desenvolupada per la comunitat al llarg de tot aquest temps i acomiadar les monges amb l’escalf i l’agraïment de les comunitats i municipis vinculats al santuari”.

Un record de cinc dècades de presència benedictina

Amb motiu del comiat, l’Associació d’Amics de Puiggraciós ha reeditat, en una edició especial, l’article “Més de 50 anys amb monges benedictines a Puiggraciós”, escrit per Víctor Rodríguez i publicat l’any 2023 al primer volum dels Quaderns d’estudis garriguencs, editat per l’Associació La Garriga Secreta.

La nova edició incorpora també un escrit de la comunitat benedictina, elaborat per la germana Griselda Cos, que repassa i posa en valor els més de 50 anys de presència de les monges al santuari.

Feu un comentari

×
×