El món del treball ha estat molt present en el magisteri de l’Església des de finals del segle XIX, com a fruit de la mirada atenta dels Papes sobre la realitat i de la seva preocupació pel bé espiritual i material de les persones.

Com que a la publicació anual de les intencions de pregària per al 2025 el papa Francesc havia confiat a la Xarxa Mundial de Pregària la invitació a pregar al maig “Per les condicions de treball”, i a causa de la seva mort, el vídeo que acompanya aquesta intenció de pregària canvia de format.

Per afavorir la reflexió, el vídeo, que es titula “Un treball digne per a tots”, recorda algunes paraules dels tres darrers Papes (Joan Pau II, Benet XVI i Francesc) sobre aquest tema.

Les imatges del vídeo apleguen diferents experiències de vida que giren entorn del món del treball i no falten imatges que evoquen l’explotació laboral a molts llocs del món.

El Vídeo del Papa del maig convida a pregar “perquè a través del treball es realitzi cada persona, se sostinguin les famílies amb dignitat i s’humanitzi la societat”.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!