Lleó XIV ha rebut els membres de la Conferència de Bisbes Llatins a les Regions Àrabs (CELRA), reunits a Roma per a la seva trobada anual, i els ha instat a sostenir una presència propera als seus pobles enmig de conflictes, divisions i desplaçaments forçats.
El Papa ha reconegut que els bisbes desenvolupen el seu ministeri en una regió “àmplia i diversa”, marcada per tensions polítiques, socials i religioses, i ha recordat el testimoni de sacerdots, religiosos, religioses i laics que van donar la vida per la fe a l’Iraq, Síria i altres territoris colpejats per la violència.
El Pontífex els ha animat a compartir les ferides de les seves comunitats a través de l’escolta i el consol, especialment quan les famílies han d’emigrar i les comunitats s’afebleixen. Alhora, ha destacat que fins i tot on els catòlics són minoria, la fecunditat de l’Església es manifesta en la fidelitat a l’Evangeli.
LLEÓ XIV
“Que les vostres comunitats demostrin que és possible viure, servir i esperar junts”
El Papa ha aprofitat per valorar el servei que l’Església ofereix a través de parròquies, escoles, hospitals i congregacions religioses. I també ha insistit que, tot i les emergències, no s’ha de descuidar allò essencial de la missió eclesial: l’anunci de l’Evangeli, la pregària, els sagraments i la formació cristiana.
En la trobada, el Papa ha demanat una atenció especial a les famílies i als joves, i als migrants, sobretot als països del Golf.
Un altre tema que preocupa el Pontífex és la comunió entre les Esglésies de diferents ritus, que ha definit com “un tresor que ha de viure’s en la unitat” i ha assenyalat que aquesta comunió s’ha de traduir en un diàleg sincer amb altres cristians i amb les comunitats musulmanes.
“El diàleg”, ha dit, “no significa renunciar a la pròpia identitat, sinó viure-la sense por a la trobada”. Finalment, ha demanat als bisbes que busquin la fidelitat a l’Evangeli, essent “veus de veritat, de justícia i de pau”.