Aquest dimecres 21 de gener, Tarragona ha recordat els sants Fructuós, bisbe, i Auguri i Eulogi, diaques, amb motiu de la seva festivitat. L’acte central, com cada any, ha tingut lloc a l’amfiteatre romà de la ciutat, escenari del seu martiri l’any 259. L’arquebisbe Joan Planellas, acompanyat del bisbe d’Urgell i copríncep d’Andorra, Josep-Lluís Serrano Pentinat —que aquests dies participa en la trobada del Servei Interdiocesà de Missions que té lloc al santuari de la Mare de Déu de Loreto—, ha presidit la lectura de la Passio Fructuosi, organitzada per l’Associació Cultural Sant Fructuós, que el 2026 va complir el el seu vint-i-cinquè aniversari.

A l’acte hi han assistit els delegats i responsables de missions de les diòcesis amb seu a Catalunya; el president de l’Associació Cultural Sant Fructuós, Andreu Muñoz Virgili; el P. Vasile Baltaretu, de l’Església ortodoxa romanesa, i un grup d’alumnes dels centres educatius Lestonnac-L’Ensenyança i Dominiques de Tarragona, a més de nombroses persones que s’han volgut afegir a la celebració.
Després de la lectura, l’arquebisbe de Tarragona ha pronunciat una breu reflexió per recordar els màrtirs Fructuós, Auguri i Eulogi, que, com ha dit, “són sants de totes les Esglésies cristianes perquè quan van morir màrtirs l’Església encara era indivisa”. En aquest sentit, ha recordat que “l’any 259 ja hi havia una comunitat cristiana formada a Tarragona, que es podria remuntar a la predicació de sant Pau, a la segona meitat del segle I”, i ha finalitzat la seva intervenció amb una petició per a tots els assistents: “fem present l’Evangeli de Jesús en els nostres ambients i transmetem la llavor dels primers sants màrtirs”.

Les celebracions de la solemnitat dels sants màrtirs han finalitzat a la tarda amb la concelebració eucarística a la Catedral de Tarragona, presidida per l’arquebisbe Joan Planellas.

