La Conferència Episcopal Espanyola celebra, per quart any consecutiu, la Setmana del Matrimoni pels volts de Sant Valentí, del 14 al 21 de febrer. Una setmana que té com a suport la Campanya “Matrimoni és més”.

“Omple el seu cor, fes-lo bategar” és la proposta per a la campanya d’aquest any, que ve des d’una aula de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pontifícia de Salamanca (UPSA). Enguany, com a novetat, l’equip creatiu ha estat un grup d’estudiants de Grau de Publicitat i Relacions Públiques.

Carla Peña, Carlota Mariño, María Garduño i María Seoane, alumnes de la UPSA que han format part de l’equip creatiu.

L’eix de la campanya és el batec d’un cor que transmet emocions profundes sobre les relacions humanes i la importància de l’amor i la família com un únic batec. També es fa servir el cor com a “metàfora visual i emocional” que representa, depenent de si s’omple de vida o es buida, els moments claus de la vida.

Els cors que bateguen com un sol batec són els de l’Edu i la Mònica, dos personatges d’animació que cobren vida al final de la història. La campanya s’ha dissenyat en blanc i negre i un cor vermell que destaca com a element de connexió.

En aquest cor es reflecteix l’estat emocional de la relació dels protagonistes. A mesura que la parella viu moments importants, el cor s’omple o es buida, representant que les relacions es construeixen i evolucionen amb el temps.

La història d’aquesta parella es narra en tres vídeos: l’inici de la seva història, la declaració i el compromís, i el matrimoni i la vida compartida.

La Subcomissió Episcopal per a la Família i la Defensa de la Vida és l’encarregada de posar en marxa aquesta campanya per visibilitzar la grandesa i dignitat del matrimoni cristià i mostrar la seva bellesa.

Es tracta de ressaltar com una proposta positiva els valors propis del matrimoni cristià. Una proposta amb la qual respondre a dues realitats: el descens del nombre de matrimonis i l’augment de divorcis.

La campanya està pensada, sobretot, per a un públic que vol tenir una relació estable, en un marc d’edat d’entre 25 i 40 anys. Però també per a un públic secundari, d’entre 45 i 55 anys, que pot estar passant una crisi i aportar solucions a les situacions que viuen.

A aquesta campanya s’uneix la Setmana del Matrimoni, amb diferents esdeveniments a les diòcesis espanyoles. Per acompanyar aquesta setmana hi ha l’aplicació “MatrimONio” que ofereix diferents materials.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!