Detall de l’interior de la cúpula del temple, amb la imatge del Pantocràtor. | Foto: Agustí Codinach

Pont entre orient i occident al teixit urbà de Barcelona

L’església ortodoxa romanesa de Sant Jordi és una simbiosi arquitectònica i espiritual entre Catalunya i Romania

Encaixada dins del teixit urbà de Barcelona, al districte de Sant Andreu, s’alça l’església ortodoxa romanesa de Sant Jordi, l’única construïda de nova planta a casa nostra. “És la primera de nova construcció, perquè les que tenim a Lleida, Girona, Tarragona o Vilanova i la Geltrú es troben en instal·lacions ja construïdes i adaptades com a temples”, exposa el rector, el sacerdot ortodox Aurel Bunda.

“Quan vam arribar el 2000 jo era vist aquí com un ‘rara avis’: un sacerdot ortodox amb dona i fills costava d’entendre”, remarca el sacerdot ortodox.

Feu un comentari

×
×