Mercè Raga, directora del programa ‘El Matí a Ràdio Estel’, copresentarà la vetlla de pregària a Montjuïc.

Mercè Raga copresentarà la vetlla de pregària amb el Papa a l’Estadi Olímpic: “És el repte emocional i professional més gran de la meva vida”

La directora d’”El Matí a Ràdio Estel’ estarà acompanyada del periodista Xavier Pérez Esquerdo

“Encara busco les paraules exactes per descriure el que sento des del dia en què ens ho van proposar. Estic emocionadíssima, bategant amb una barreja de respecte, goig i una gran responsabilitat”. Aquestes han estat les primeres paraules de Mercè Raga, directora del programa El Matí a Ràdio Estel, després de fer-se públic que copresentarà la vetlla de pregària a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, el gran acte multitudinari de la visita del Papa. 

La notícia s’ha donat a conèixer aquest divendres 29 de maig, dia en què també s’ha anunciat que l’altre copresentador de la vetlla serà Xavi Pérez Esquerdo, periodista en diversos mitjans com Catalunya Ràdio, Ràdio Estel i 2Cat. 

“És un motiu d’orgull immens”

Raga ha explicat que tot el procés de preparació d’aquest esdeveniment històric està sent un autèntic regal: “Saber que podem sumar, que podem posar el nostre granet de sorra en aquest viatge apostòlic tan transcendental, és un motiu d’orgull immens”. I ha afegit: “Tenir l’honor de copresentar amb el Xavi Pérez Esquerdo la vetlla de pregària amb el Papa Lleó a l’Estadi Olímpic és el repte emocional i professional més gran de la meva vida. Amb el cor a la mà i una emoció que gairebé no em cap al pit, només puc dir: Gràcies”.

Xavi Pérez Esquerdo, periodista en diversos mitjans com Catalunya Ràdio, Ràdio Estel i 2Cat.

Per la seva banda, Xavi Pérez Esquerdo també ha descrit aquesta oportunitat com “un regal del Senyor”, i ha manifestat a Catalunya Cristiana el seu desig per aconseguir que la vetlla no deixi ningú indiferent: “Tant de bo la resposta de la gent sigui inoblidable i que tot plegat no es quedi només en un gran suflé històric-cultural, sinó que es converteixi en una experiència que deixi petjada de debò”.

Per fer-ho, Esquerdo, que ja va coincidir amb Mercè Raga a la presentació de Betel, està treballant la presentació amb l’objectiu que el protagonisme no recaigui només en Lleó XIV o Gaudí: “Des del primer moment hem intentat treballar-la perquè tot el protagonisme sigui per al de dalt. I en això ha estat clau la resta de l’equip, que ens ha ajudat a no perdre mai el nord i a caminar pel bon camí”.

Les dues parts de la vetlla, de l’acollida a l’homilia del Sant Pare

Tal i com ha pogut saber Catalunya Cristiana, l’obertura de portes a la vetlla de l’Estadi Olímpic serà a les quatre de la tarda i la celebració constarà de dues parts. La primera, de 18-20h, serà d’acollida, amb catequesis, actuacions artístiques, xerrades, vídeos, testimonis i entrevistes. El contingut pivotarà al voltant de tres elements clau que expliquen la visita i el lema, “Alça la mirada”: el venerable Antoni Gaudí, la basílica de la Sagrada Família i la Creu que corona la torre de Jesucrist. 

L’escenografia de l’Estadi tindrà un estil molt gaudinià amb la reproducció, a l’escenari, de la Creu, que convidarà els assistents a alçar la mirada i a fer-se preguntes per les quals val la pena trobar respostes. També hi haurà una reproducció de la Mare de Déu de Montserrat, patrona de Catalunya. Durant l’acte es podrà rebre el sagrament de la Confessió.

La segona part de la vetlla, de 20-21.30h, serà amb la presència del Papa. A les vuit del vespre, Lleó XIV entrarà a l’Estadi Olímpic en papamòbil i farà un recorregut per la pista central, saludant la gent. Seguidament, s’iniciarà pròpiament la vetlla de pregària, amb la litúrgia de la Paraula i el testimoniatge de tres joves que formularan preguntes al Papa sobre diferents temàtiques. Un dels moments més esperats serà l’homilia del Pontífex.

Durant la vetlla, que comptarà amb cor i orquestra, s’enregistrarà per primera vegada l’himne de la visita en català, que es publicarà a les plataformes Youtube i Spotify.

Al voltant de l’Estadi Olímpic se situarà la segona Caravana de la Bondat impulsada per la monja dominica sor Lucía Caram i la Fundació del Monestir de Santa Clara de Manresa. Seran 32 combois d’ajuda humanitària per Ucraïna constituïts per ambulàncies, pickups i material mèdic. En algun moment, abans o després de la seva arribada a Montjuïc, el papa Lleó XIV beneirà la Caravana de la Bondat en un acte que, si bé no forma part de l’agenda oficial del viatge, des d’un bon començament va ser confirmat pel mateix cardenal Joan Josep Omella. 

Feu un comentari

×
×