El dia 10 de setembre, coincidint amb el Dia Mundial per la Prevenció del Suïcidi, la ministra de Salut d’Andorra, Helena Mas, i la presidenta de la Fundació Ajuda i Esperança, Esperança Esteve, van signar el conveni pel qual es posa en marxa un telèfon de prevenció del suïcidi a Andorra. Així doncs, la nova Línia Verda 177 – Telèfon de Prevenció del suïcidi que la fundació ha posat en marxa operarà a Andorra, a petició del Ministeri de Salut del principat.

A l’octubre, s’incorporarà també un servei de xat via Whatsapp com els que ja gestiona l’entitat (el Xat de Suport Emocional per a Joves  i el Xat de Suport per a persones cuidadores, que es va activar en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona, així com Obro Feel, un xat adreçat a adolescents i joves de la Generalitat de Catalunya).

El Ministeri de Salut d’Andorra va adreçar-se a la fundació catalana per tal de poder “comptar amb l’expertesa d’aquesta entitat i el seu voluntariat, que ja gestiona serveis similars per a altres institucions públiques”, va esmentar la Ministra de Salut en relació amb els projectes de la Fundació Ajuda i Esperança que reben el suport de la Generalitat de Catalunya o l’Ajuntament de Barcelona.

Per la seva part, la presidenta de la Fundació, Esperança Esteve, va valorar “el compromís del Govern d’Andorra en el treball per a donar suport a persones que pateixen un malestar emocional profund” present a la societat general per “la manca de vincles i espais on les persones puguem enfortir-nos interiorment”. Esteve va reiterar que “cal evitar que el malestar emocional ocasionat per diferents circumstàncies acabi desembocant en patologies de salut mental o conductes suïcides”.

Amb la Línia Verda 177, “com s’ha demostrat amb altres serveis de la fundació, treballarem amb una perspectiva professional i comunitària per a donar una resposta integrada destinada a alleugerir el malestar de les persones que truquen”, va declarar la presidenta de la Fundació. El conveni i la posada en marxa del servei, que ja ha rebut les primeres trucades, és el resultat de mesos de treball conjunt entre els equips del Ministeri de Salut i la Fundació, que han hagut de resoldre tota mena de reptes tant tecnològics – on s’ha implicat la principal operadora telefònica del país, Andorra Telecom – com de coordinació dels serveis d’emergències fins a la compilació i coneixement del voluntariat dels recursos i serveis públics de salut mental disponibles a Andorra.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!