L’1 de gener l’Església celebra la Jornada Mundial de la Pau. Amb aquesta avinentesa, la Comunitat de Sant’Egidio organitza iniciatives a tots els continents per sostenir el missatge del papa Francesc a favor de la pau. La convocatòria a Barcelona serà a l’avinguda de la Catedral a les dotze del migdia l’1 de gener.
S’hi han adherit organitzacions com: Justícia i Pau – Fundipau – Delegació Apostolat Social i Caritativa – Càritas Diocesana de Barcelona – Unió de Religiosos de Catalunya – Moviment dels Focolars – Mans Unides Barcelona – Institut Emmanuel Mounier Catalunya – Fundació Migra Studium – Consell Evangèlic de Catalunya – Fundació Joan Maragall, entre d’altres.
Enguany se celebra la 58ena Jornada Mundial de la Pau amb el missatge Perdoneu les nostres culpes, concediu-nos la vostra pau. En aquest context, la Comunitat de Sant’Egidio convida a començar el nou any recordant totes les terres que al nord i al sud del món esperen la fi de la guerra i el terrorisme, a partir del dolorós conflicte encara obert a Ucraïna i l’obert entre Israel i Hamas, que ha marcat els darrers mesos d’aquest any.
Avui al món, encara hi ha més d’una cinquantena de conflictes oberts: la guerra a Ucraïna, a Gaza amb la inestabilitat al Pròxim Orient, al nord de Moçambic, al Sudan del Sud, les víctimes de les “maras” i del narcotràfic a Amèrica Llatina en són alguns exemples. Hi ha molts episodis de violència que rebroten en molts llocs del planeta com és la violència contra les dones. Milers de cristians, creients d’altres religions, homes i dones de bona voluntat, es reuniran arreu del món per dir que la guerra i la violència no és un destí inevitable i que la pau sempre és possible, i ho faran sota el títol “Pau a totes les terres”.
“Ens trobarem ‘junts’ a Barcelona, a Roma i a nombroses ciutats de tots els continents, amb marxes i vetlles de pregària perquè, com insisteix el papa Francesc en el seu missatge, la meta de la humanitat és la pau”, recorda Sant’Egidio. “La fraternitat universal no s’aconsegueix només amb el final de la guerra, sinó amb l’inici d’un món nou, un món en el qual ens descobrim diferents, més units i més germans del que havíem imaginat”.