Mayor Zaragoza demana passar d’una cultura de la guerra i la confrontació a una cultura de trobada i reconciliació.

“Hem de passar del ‘si vols la pau, prepara la guerra’ al ‘si vols la pau, prepara la paraula’”

Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundació Cultura de Pau

“Una mentalitat científica, una inquietud humanista i una dilatada experiència en àmbit internacional, juntament amb una gran independència, és el que avala els consells i anàlisis de Mayor Zaragoza.” D’aquesta manera, Enrique Miret Magdalena analitzava fa 23 anys a El Ciervo el darrer llibre en aquell moment (Los nudos gordianos) de Federico Mayor Zaragoza. Aquest doctor en Farmàcia, catedràtic i polític amb responsabilitats rellevants (ministre d’Educació i Ciència, 1981-1982 o director general de la Unesco, 1987-1999) frega les nou dècades (Barcelona, 1934) amb una energia i clarividència exemplars.

Membre de la generació més colpejada per la pandèmia, també ha passat el Covid, i espera que la societat en conjunt, després d’aquests fets, tingui una mirada més misericordiosa amb els ancians: “Quina vergonya que la major part de residències estiguin en mans de fons voltor!” Atén el nostre setmanari en una dilatada conversa telefònica des de la seva residència a Madrid que transcorre en català amb accent tortosí.

“L’ONU no és democràtica; hi ha cinc països amb veto, i així no hi ha res a fer amb tots aquests conflictes”, destaca Mayor Zaragoza.

Feu un comentari

×
×