La Universitat Juárez Autònoma de Tabasco (UJAT) de Mèxic ha atorgat el títol de doctor honoris causa 2025 a l’eminent filòsof i teòleg català Francesc Torralba Roselló. Amb una trajectòria impressionant que abasta 122 llibres i més de 2.000 articles en diversos mitjans, Torralba ha deixat una petjada notable en l’àmbit de les lletres a nivell mundial. La investidura ha tingut lloc al vespre del 26 de maig.
En el moment de la investidura, el rector de la Universitat, Guillermo Narváez Osorio, ha posat en relleu que Francesc Torralba és un “far de diàleg interdisciplinari”. Ha remarcat que en un món on l’especialització sovint ens aïlla en parcel·les de coneixement, l’obra del doctor Torralba s’erigeix com un far de diàleg interdisciplinari, “el seu pensament li permet abordar les grans preguntes del nostre temps amb una visió holística i una profunditat admirable”.
En el seu emotiu discurs, Francesc Torralba ha subratllat que el veritable sentit de l’existència no es troba en l’acumulació de béns materials, sinó en l’acte de donar. “Només l’acte de donar ens satisfà”, ha dit Torralba, citant al filòsof Gabriel Marcel, qui va sostenir que “la lògica de l’ésser és diferent de la lògica del tenir”.
Torralba va emfatitzar que en oferir el nostre coneixement i experiències als altres, no sols enriquim les seves vides, sinó que també ens enriquim a nosaltres mateixos. “Un se sent ple quan ha donat el millor de si”, ha dit Torralba.