Acabem un altre curs escolar, moment de reflexionar i valorar com cada any com ha anat.

Aquestes últimes setmanes reflexionava amb un bon amic amb qui parlo habitualment, i em deia que l’escola avui dia és un oasi d’aprenentatge, de transmissió de valors de l’humanisme cristià i de seguretat emocional per als nens i nenes que han de ser els ciutadans del futur.

I és així, sents les notícies i fa por, l’escola lluita contra tot i contra tots.

L’escola s’ha convertit en un espai de seguretat de tot tipus (contra danes, apagades…) i emocional, una zona de confort on els estudiants no només adquireixen coneixements, sinó on troben un entorn protector emocionalment als estímuls externs i estimulant en el seu desenvolupament integral.

En aquest oasi educatiu, els alumnes tenen l’oportunitat d’explorar noves idees, descobrir reptes i sobretot sentir-se acompanyats en el seu creixement personal i acadèmic.

L’escola crea una atmosfera de seguretat emocional i psicològica als alumnes. Els docents fan una gran feina actualment no només de transmissió de coneixements, sinó d’orientadors emocionals, o promovent valors com la tolerància i la solidaritat, fonamentals per al benestar de tota la comunitat educativa.

A més, les escoles ofereixen una estructura estable que ajuda els joves a desenvolupar habilitats d’organització, responsabilitat i autonomia. Aquesta seguretat estructural els permet enfrontar-se als reptes de la vida quotidiana amb més confiança. En un context on les preocupacions externes poden afectar la seva pau mental, l’escola es converteix en un refugi on es poden concentrar en el creixement intel·lectual i emocional sense distraccions externes.

Així, el col·legi no només compleix una funció acadèmica, sinó que és un espai de protecció, on els estudiants se senten recolzats per la comunitat educativa. En definitiva, un veritable oasi on l’aprenentatge i la seguretat emocional es donen la mà.

Bones i merescudes vacances, descanseu, descansem i gaudiu i gaudim de la família. Fins al curs vinent!

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!