Menystenint l’escola cristiana i social?

L’informe PISA 2022, publicat aquest dimarts 5 de desembre, situa l’alumnat català per sota la mitjana dels països de l’OCDE. Com es pot veure, les escoles catalanes han obtingut una mitjana de 469 punts, 21 menys respecte de les últimes proves realitzades el 2018, quan en van obtenir 490. Davant d’aquesta davallada, la Fundació Escola Cristiana de Catalunya ha enviat un comunicat on explica que els alumnes de l’escola d’iniciativa social han obtingut uns resultats per sobre de la mitjana de la Unió Europa i l’OCDE en matemàtiques, lectura i ciències.

Com es pot llegir al comunicat, en matemàtiques els centres d’iniciativa social treuen una puntuació de 495, per sobre dels 472 de l’OCDE i de 474 de la Unió Europea; en lectura una puntuació de 487, per sobre dels 476 de l’OCDE i de 475 de la Unió Europea; i en ciències han obtingut 503 punts, per sobre dels 485 de l’OCDE i de la Unió Europea.

Escoles que garanteixen oportunitats educatives de qualitat

Meritxell Ruiz, secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, ha valorat molt positivament aquestes dades: “L’alumnat vulnerable dels centres d’iniciativa social té una mitjana per sobre respecte de la mitjana dels centres públics. Les nostres escoles garanteixen oportunitats educatives de qualitat a tot l’alumnat, independentment de la seva situació econòmica.”

Tenint en compte els resultats, tal com ha exposat Ruiz, l’informe PISA ha demostrat que l’alumnat vulnerable treu millors resultats en els centres d’iniciativa social, ja que té una mitjana superior a la dels centres públics.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!