El cardenal Omella, amb el braç immobilitzat a causa de la fractura d’un dit de la mà, mostra la targeta juntament amb Eduard Torres i Mn. Josep Maria Turull. | Font: Agustí Codinach

Barcino Sacra Card, un recorregut per 1.800 anys d’història de Barcelona

La nova targeta permet accedir a vuit edificis emblemàtics de la ciutat com la catedral o Santa Maria del Mar

Les arrels cristianes de Catalunya van prendre forma en múltiples edificis religiosos que actualment atresoren un patrimoni cultural incomparable. Posar-lo en valor, explicar-ne la motivació evangelitzadora, fer-lo accessible als visitants d’aquí i de fora, així com trobar recursos econòmics per mantenir-lo, és una de les prioritats de l’Església catalana.

D’aquesta voluntat emanen projectes com Catalonia Sacra, Dertosa Sacra o Barcino Sacra. A partir de l’1 de juliol, l’arquebisbat de Barcelona, en col·laboració amb Turisme de Barcelona, va activar la Barcino Sacra Card, una targeta que permet l’accés a vuit edificis religiosos emblemàtics de la ciutat, si bé la voluntat és continuar creixent.

“Treballem per admirar la bellesa arquitectònica i descobrir els valors que l’han fet possible”, va explicar el cardenal Omella en la presentació.

Feu un comentari

×
×