«A la normalitat, tal com molts l’entenen, no hi tornarem mai més»

Oriol Garreta, prevere jubilat que acaba de publicar «Poesies en temps de confinament»

Un recull de 23 poemes és el resultat de l’experiència d’Oriol Garreta que, des de la residència Sant Josep Oriol i en unes condicions molt dures —«la mort per coronavirus d’un company de la casa, al Clínic i sol, em va afectar molt, érem bons amics»—, va escriure cada dia una poesia que va compartir: «Va ser una teràpia davant el confinament», admet. El poemari s’ha publicat a la col·lecció Anem a fons de l’ACO, moviment del qual és consiliari. Pot consultar-se a l’enllaç.

«El primer mes el vaig passar tranquil, pensant que seria cosa d’uns dies. Estava atent a tot el que passava a fora, a les notícies. Vaig anar prenent consciència de la gravetat i de la universalitat de la situació. Tot això que vivia amb una creixent angoixa ho vaig voler transmetre als meus germans i amics, en forma de poesies com escric sovint», explica Mn. Garreta.

Feu un comentari

×
×