La proposta del Papa de fer un «exercici contemplatiu»

Comença el mes de setembre i, com és costum, va de la mà del «Temps de la Creació», aquest període que s’allarga fins al 4 d’octubre, coincidint amb la festa de Sant Francesc d’Assís, instituït pel Papa Francesc el 2015. Durant aquestes cinc setmanes es conviden els cristians de diferents confessions a dedicar temps a l’oració, la contemplació, la conversió i la cura del planeta.

Enguany, el papa Lleó XIV, en la Missa d’inauguració d’aquests dies, ens ha proposat a tots fer un «exercici contemplatiu«: contemplar la bellesa i la cura de la creació per ser capaços de reconèixer-hi el Creador.

Es tracta d’una proposta interessant per dos motius. D’una banda, perquè precisament a l’inici de curs és fàcil caure en la vertigen de la rutina, que dificulta i entorpeix el temps d’oració. De l’altra, perquè arribem d’unes setmanes en què l’actualitat informativa ha estat protagonitzada pels desastres naturals viscuts a Nepal, Veneçuela, Colòmbia i tants altres llocs — una realitat que ens porta a la reflexió sobre què pot fer cadascú per la cura de la Casa Comuna. Així, la proposta del Sant Pare és concisa: fer uns minuts de pausa i posar en «mode silenci» tots els sorolls del dia a dia per escoltar, tal com expressa el pontífex, la «veu melodiosa de la creació, en la qual Déu, autor de totes les coses, ens parla».

Feu un comentari

×
×