Preocupació per la limitació dels drets dels no jueus

El cardenal O'Brien denuncia la nova llei d'Israel

El Gran Mestre de l’Orde del Sant Sepulcre de Jerusalem, el cardenal Edwin O’Brien,s’ha sumat a les veus que han expressat preocupació per la nova llei d’Israel que atorga drets exclusius als jueus i elimina l’àrab com a idioma oficial. Per al purpurat, aquesta nova llei posa fi a la igualtat de drets.

«Aquesta llei», ha dit el cardenal O’Brien a Rome Reports, «aboleix la declaració del 1948 d’independència del poble jueu i de l’Estat jueu, que proclama la igualtat per tothom que viu a Terra Santa sense importar la raça, la religió o el sexe. Això s’ha eliminat».

Molts jueus i líders polítics a Israel i fora de les seves fronteres han condemnat aquesta norma perquè la consideren racista i discriminatòria. La Unió Europea recorda que complicarà la fórmula de reconèixer dos estats per resoldre el conflicte entre Israel i Palestina.

Feu un comentari

×
×