Font: Arrels Fundació

Arrels fa memòria de les persones sense llar que han mort als carrers de Barcelona

L’entitat fa deu anys que organitza aquest acte

Avui dimecres 28 d’octubre a les 6 de la tarda Arrels Fundació tornarà a concentrar-se davant la catedral en un acte públic per homenatjar totes aquelles persones sense llar que han mort als carrers de Barcelona on actualment hi dormen gairebé dues mil persones. Hi col·laboraran una vintena d’entitats socials que també acompanyen persones sense llar a la ciutat. L’acte comptarà amb música en directe del Conservatori del Liceu, el cor de gòspel d’El Lloc de la Dona i el cor de joves de Xamfrà.

“El fred, la pluja i la calor; la inseguretat i les violències constants; la manca de descans; la dificultat per accedir a serveis bàsics i per sobreviure; i la solitud, entre d’altres, impacten profundament en la salut orgànica i emocional de les persones. A Arrels ho veiem cada dia: les persones que viuen al carrer i que acompanyem envelleixen abans d’hora i arriben al final de la seva vida amb un deteriorament accelerat”, indica l’entitat a partir de l’experiència. De fet, les persones que viuen al ras a Barcelona viuen, de mitjana, 58 anys, 25 anys menys que la resta de veïns.

Aquesta iniciativa va començar el 2016: “Vam traslladar l’acte, fins aleshores íntim, a l’espai públic per donar visibilitat a aquestes defuncions i sensibilitzar la ciutadania”, expliquen des de l’entitat. Segons informa l’entitat són 700 les persones difuntes en situació sense llar que s’han recordat en aquesta dècada. Durant la setmana passada també es va impulsar una acció comunitària per convertir les places dels deu districtes en petits jardins de record. “Flors en memòria” ha mobilitzat alumnes de diferents centres educatius i ciutadania i a cada espai s’ha posat una placa commemorativa amb els noms de les persones sense llar que han mort a Barcelona al llarg d’aquests deu anys, envoltada de roses blanques fetes a mà.

Pancartes a l’Hospital de Campanya Santa Anna per recordar el sensellarisme.

En el marc d’aquest aniversari, avui a les 10 h Arrels ha convocat la jornada “Viure al carrer mata. 10 anys recordant les persones sense llar que han mort a Barcelona”, al Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC). L’entitat presentarà l’informe que recull les dades de les defuncions de persones en situació de carrer a Barcelona entre el 2015 i el 2025. A banda, diverses entitats socials compartiran les seves experiències sobre aquesta realitat.

A la mateixa seu del COAC, avui també s’inaugura l’exposició fotogràfica “Acompanyar fins al final”, sobre l’acompanyament a les persones en situació de carrer durant la malaltia i la mort. “Es mostra com persones voluntàries i professionals d’Arrels acompanyem les persones sense llar durant la malaltia, als hospitals, residències i altres espais d’atenció a la salut”, relaten des de l’entitat. La mostra es podrà visitar fins al 29 de novembre.

Feu un comentari

×
×