Més de 800 alumnes de 24 escoles de la FECC van pregar amb el papa Lleó a Montserrat, el mes de juny passat. | Font: FECC

La Fundació Escola Cristiana de Catalunya arrenca el curs amb 244.327 alumnes

La demanda de les famílies per l’escola d’iniciativa social s’ha incrementat en els darrers anys

244.327 alumnes distribuïts en 378 centres educatius de 38 comarques arreu de Catalunya. Aquesta és la xifra que ha donat a conèixer la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) en l’inici del curs 2026-2027, en un comunicat on explica que els darrers anys s’ha incrementat la demanda de les famílies per a l’escola d’iniciativa social. Segons dades del Departament d’Educació, en els darrers tres cursos les sol·licituds en primera opció a Infantil han passat de 18.087 a 19.577, i a Primària de 5.994 a 7.046.

“Les proves de competències de final d’etapa, una eina molt valuosa”

A més de donar a conèixer les xifres d’aquest nou curs, l’entitat ha aprofitat per demanar públicament que les proves de competències de final d’etapa tornin a ser censals per seguir avançant en la qualitat educativa. Com ha explicat la secretària general de la FECC, Meritxell Ruiz, “les proves de competències de final d’etapa han estat durant anys una eina pedagògica molt valuosa per als nostres centres. La qualitat educativa requereix evidències i aquestes proves ens proporcionen dades objectives sobre l’evolució dels aprenentatges dels alumnes, que ajuden els centres a orientar les seves estratègies de millora”.

Aquest fet, sumat a la circumstància que Catalunya no podrà disposar d’uns resultats de PISA plenament comparables amb les edicions anteriors, fa que Meritxell Ruiz hagi remarcat la importància de les proves de competències, que ha definit com una “eina d’avaluació que ofereix continuïtat i permet seguir l’evolució dels resultats educatius al llarg del temps”.

900 dotacions addicionals al sector concertat

D’altra banda, la FECC ha explicat també que aquest nou curs comença amb el desplegament de l’acord assolit amb el Govern per a la millora progressiva del finançament dels centres educatius d’iniciativa social. L’acord, signat el 10 de març passat, permetrà incrementar progressivament les plantilles, que comencen aquest setembre amb 900 dotacions addicionals al sector concertat. A banda de l’increment de professorat, també comporta una millora dels imports relatius a les despeses de funcionament i de les motxilles escolars.

En aquest context, el 22 d’octubre vinent a Tarragona se celebrarà el congrés Quòrum26, l’espai de reflexió estratègica de la FECC. En aquesta segona edició està previst que hi participin prop d’un miler de representants de les titularitats i dels equips directius de les escoles. El congrés donarà continuïtat al procés de reflexió estratègica impulsat al Quòrum23, i servirà per presentar les conclusions i propostes elaborades durant aquests tres anys pels Grups d’Experts dels àmbits pedagògic i d’identitat i missió. Les aportacions es contrastaran i debatran amb experts educatius d’àmbit nacional i internacional.

Feu un comentari

×
×