Font: Sant'Egidio

Més de 1.000 joves d’arreu d’Europa participaran en la Trobada per la pau de Sant’Egidio a Budapest

Durant un cap de setmana treballaran conjuntament per difondre una cultura de pau, de solidaritat i de cura del medi ambient

Més de 1.000 estudiants de secundària i universitaris procedents de 14 països europeus, entre ells 150 joves d’Ucraïna, es reuniran del 28 al 30 d’agost a Budapest per participar en la trobada internacional dels Joves per la Pau, organitzada per la Comunitat de Sant’Egidio.

“Global Friendship, Global Peace Now!” és el lema que acompanya aquesta trobada, que vol donar veu a les esperances i preocupacions de les noves generacions en un context marcat per diversos conflictes armats, com els d’Ucraïna i l’Orient Mitjà.

Com ha explicat la Comunitat de Sant’Egidio, durant aquests dies, els joves participaran en diferents activitats i debats sobre qüestions com les migracions, la pobresa i el canvi climàtic. L’objectiu és promoure una cultura de pau, solidaritat i cura del medi ambient.

Entre els participants hi haurà uns 150 joves procedents d’Ucraïna, concretament de Kíiv, Lviv, Ivano-Frankivsk i Khàrkiv. Sant’Egidio manté diverses iniciatives d’ajuda a la població ucraïnesa, com el repartiment d’aliments, l’enviament de material sanitari i l’obertura de centres educatius per a infants i adolescents.

Una assemblea amb Marco Impagliazzo

Un dels moments centrals de la trobada serà el dissabte 29 d’agost, quan els joves participaran en una assemblea amb Marco Impagliazzo, president de la Comunitat de Sant’Egidio, en què compartiran les seves experiències i reflexions.

La jornada finalitzarà la tarda del diumenge 30 d’agost amb un “Peace Mob” a l’illa Margarida de Budapest. Amb aquesta acció, els participants volen reforçar el seu compromís amb la pau i contrarestar qualsevol forma de violència i racisme.

Feu un comentari

×
×