Nou govern general de la Família Janeriana.

Nova superiora general de les Germanes de la Sagrada Família d’Urgell

La mare Verónica María Mejía és l’escollida

Sota el lema “Un sol cor per a la missió”, l’Institut de Germanes de la Sagrada Família d’Urgell està celebrant el seu XXVI Capítol General, del 12 al 27 de juliol, a Los Molinos, Madrid.

En aquest camí capitular, viscut en un clima d’oració, escolta i discerniment, les germanes capitulars han elegit com a nova superiora general la mare Verónica María Mejía

L’Institut rep aquesta elecció amb profunda alegria, gratitud i esperança, confiant en l’acció de l’Esperit Sant i en el camí recorregut com a recerca comuna de la voluntat de Déu.

La Mare Verónica María Mejía assumeix aquest servei d’animació, comunió i acompanyament des d’una autoritat entesa com a escolta, discerniment compartit i responsabilitat. La seva missió serà tenir cura de la comunió i encoratjar la missió de l’Institut, en diàleg proper amb les germanes, els laics i les diverses realitats que formen la Família Janeriana, mantenint viu i fecund el carisma rebut de la beata Anna Maria Janer.

Així mateix, han estat elegides les germanes que integraran el Consell General per al quadrienni 2026–2030 i que acompanyaran aquest servei:  la Gna. Romina Laudren, vicària general i 1a consellera general; la Gna. Vanessa Duria, 2a consellera general; la Gna. Ana M. Mora Collantes de Terán, 3a consellera general i la Gna. María Fernanda Fusco, 4a consellera general.

El nou govern general rep aquesta missió com un servei compartit. Des de la responsabilitat que li correspon en la vida de l’Institut, està cridat a afavorir la comunió i el camí compartit de la Família Janeriana, entesa com una família carismàtica integrada per religioses i laics que comparteixen un mateix do i una mateixa missió.

Les conselleres generals estan cridades a aportar la seva mirada, oferir la seva paraula, impulsar iniciatives i contribuir perquè les decisions es prenguin des de l’escolta, el discerniment i el coneixement proper de la realitat de les germanes, de les comunitats i de la missió. El seu servei buscarà també enfortir el diàleg i la corresponsabilitat amb els laics i amb les diverses presències de la Família Janeriana.

Juntes tindran la tasca de tenir cura de la unitat, enfortir la vitalitat espiritual i apostòlica de l’Institut i animar una Família Janeriana cada vegada més fraterna, sinodal i missionera, capaç de fer de la caritat un servei, especialment allà on la vida reclama més cura i acompanyament.

En aquest temps d’acció de gràcies, l’institut expressa també el seu reconeixement a les germanes que han servit generosament en el Govern General durant aquests anys: Laura Garione, Aída López, Victoria Bertran, Isabel Albillos i Lourdes Romero. El seu lliurament, disponibilitat i amor a l’Institut formen part del camí que avui la Família Janeriana continua recorrent.

L’Institut demana al Senyor que sostingui la Mare Verónica María Mejía i el seu Consell General en aquest nou servei, i que els concedeixi saviesa, fortalesa, proximitat i llibertat interior per animar la vida i la missió amb un cor obert, disponible i fidel.

Feu un comentari

×
×