Font: Michal Jarmoluk a Pixabay

L’esport, com a instrument de pau i fraternitat

L’Església argentina confia que el partit entre les seleccions albiceleste i anglesa sigui un ocasió per promoure el respecte

A les portes de la semifinal que disputaran les seleccions d’Argentina i Anglaterra aquesta nit, la Subcomissió de Pau i Esport de la Comissió Nacional de Justícia i Pau de la Conferència Episcopal Argentina ha difós una reflexió en la qual convida a viure la trobada esportiva com una oportunitat per promoure la pau, el respecte i la fraternitat.

El text sosté que l’esport és “un dels llenguatges universals més fecunds per construir la pau”, perquè ensenya a reconèixer la dignitat de l’altre, a respectar les regles, a valorar l’esforç compartit i a comprendre que el veritable triomf també consisteix a créixer com a persones i com a comunitat.

El document recorda els ensenyaments del papa Francesc, el qual definia l’esport com “un camí per construir la pau” i “una escola de respecte i de lleialtat que fa créixer la cultura de la trobada”. També, destaca que el papa Lleó anima a redescobrir l’esport com una expressió de fraternitat entre els pobles, capaç de bastir ponts i afavorir el diàleg.

En  aquest marc, la subcomissió episcopal afirma que el partit entre Argentina i Anglaterra “ha de ser viscut com el que veritablement és: un partit de futbol”, i subratlla que la passió pels colors nacionals pot conviure amb el respecte cap al rival i l’alegria pròpia de l’esport.

El missatge reconeix que la causa de les illes Malvines ocupa un lloc permanent en la memòria i el cor dels argentins, però considera que no correspon traslladar aquesta història al terreny de joc, ni carregar sobre una competició esportiva qüestions que pertanyen a altre àmbit de la relació entre les nacions.

Finalment, expressa el desig que la semifinal sigui “una veritable festa de l’esport”, en la qual prevalguin el joc net, el respecte mutu i el reconeixement de l’esforç de tots dos equips, per oferir als nens i joves un exemple de convivència.

“Competir no és enfrontar-se com a enemics, sinó compartir una mateixa passió des del respecte”, conclou el text.

Feu un comentari

×
×