Davant la magnitud de la catàstrofe causa pels dos terratrèmols que van sacsejar Veneçuela, Càritas espanyola ha obert una campanya d’emergència per respondre a la petició de suport de Càritas Veneçuela.
Càritas espanyola ha alliberat la quantitat de 300.000 euros del seu Programa d’emergències i l’ha posada a disposició de Càritas Veneçuela perquè pugui dur a terme l’atenció més urgent a la població afectada, a l’espera de confirmar en els propers dies la solidaritat que la confederació de Càritas pugui mobilitzar entre particulars, socis i donants.
Es dona la circumstància que en el marc de la cooperació que les Càritas d’Espanya i Veneçuela desenvolupen des de fa gairebé 30 anys, Càritas espanyola acabava de finalitzar la formació de 40 líders en el Projecte de prevenció i reducció de desastres naturals a La Guaira, una de les zones més afectades pels sismes.
La xarxa de Càritas Veneçuela compta amb una sòlida estructura diocesana i parroquial amb un entrenament ampli en el treball d’emergència per desastres naturals.
Les Càritas diocesanes de les zones afectades estan fent una primera avaluació i recompte de víctimes i danys materials, i coordinant la resposta a les primeres necessitats a través de l’obertura de centres de recollida nacionals i diocesans.
La xarxa internacional de Càritas està treballant en la resposta coordinada a les peticions que Càritas Veneçuela vagi formulant.
Com explica Càritas espanyola, “la nostra resposta vol ser expressió de la carícia, la llar i la seguretat que manté viva l’esperança en un futur més humà”.
Els comptes habilitats per a l’emergència desencadenada pels terratrèmols són:
- Santander: ES23 0049 1892 6927 1329 3362
- CaixaBank: ES89 2100 5731 7102 0022 7540
- BBVA: ES95 0182 2370 4402 0170 2710
- SABADELL: ES87 0081 5240 0300 0349 2752 i a les Càritas diocesanes