L’església de Santa Maria d’Erillcastell, propietat del bisbat de Lleida i en estat de ruïna arquitectònica, va ser l’escenari aquest 17 de juny d’una actuació de preservació del patrimoni amb el rescat i la retirada de la seva campana, que feia temps havia caigut del campanar. La intervenció, coordinada pels Serveis Territorials de Cultura de l’Alt Pirineu i Aran, el Cos d’Agents Rurals i l’Ajuntament del Pont de Suert, ha permès recuperar aquesta peça patrimonial per garantir-ne la conservació.