El dia 21 de juny, la catedral de Santa Maria de Solsona va acollir l’ordenació presbiteral del diaca Mn. Rui Jorge Marques Freire, de mans del bisbe de Solsona, Mons. Francesc Conesa Ferrer. La celebració va començar a 2/4 de 7 de la tarda amb una catedral ben plena de feligresos de tota la diòcesi, especialment de les parròquies de Cardona, Súria i Berga, on en Rui Jorge ha estat vinculat. També hi foren presents molts familiars, la majoria vinguts de Portugal, país de naixement d’en Rui.