L’exposició fotogràfica Els guardians de la Tomba de Crist, instal·lada als exteriors del Seminari Conciliar de Barcelona fins a finals de juliol, va ser inaugurada i beneïda dimarts 2 de juny per Mons. Javier Vilanova, bisbe auxiliar de Barcelona. La mostra ha estat organitzada per la Germandat de la Mare de Déu de la Mercè en col·laboració amb el Centre de Terra Santa. Es tracta d’una oportunitat única per conèixer de prop la tasca dels germans franciscans a Terra Santa, com a custodis —juntament amb els grecs ortodoxos i els armenis— de la Tomba de Jesús a l’església del Sant Sepulcre de Jerusalem, i també aspectes de la seva vida quotidiana.
Prèviament, el bisbe Javier havia presidit una missa a la capella del Seminari. “Aquesta exposició posa de manifest que els qui estimem el Senyor, adorem un Déu viu, no mort, que ha triomfat davant la mort i ens guia cap a la vida eterna. Crist és victòria, viu en nosaltres. Déu vol que ens estimem i que la pau regni en els nostres cors”, va afirmar durant l’homilia. Va explicar que aquesta iniciativa s’emmarcava dins de les activitats proposades per a la visita del Sant Pare.