L’Administració catalana ha signat un conveni amb l’arquebisbat de Barcelona i aportarà 1,6 milions d’euros per als actes del Papa dels dies 9 i 10 de juny. Així ho ha anunciat aquest dissabte 23 de maig La Vanguardia, que també explica que aquest import es finançarà amb recursos provinents de la taxa turística i que, per tant, “no costarà ni un euro als contribuents catalans”.
Tot i aquest conveni, el cost total de la visita a Catalunya podria arribar als 15 milions d’euros, una xifra molt superior a l’aportació de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, que formen part d’aquest nou acord amb l’Església de Barcelona. Això farà que, a diferència del que havia passat en altres ocasions, la col·laboració de l’Administració pública no sigui la principal font d’ingressos per cobrir la visita del Sant Pare.
En la signatura, l’Executiu del president de la Generalitat, Salvador Illa, ha remarcat la importància de col·laborar amb totes les institucions per aconseguir que l’organització sigui tot un èxit, i ha recordat també que el fet que el Papa visiti la Sagrada Família i l’abadia de Montserrat ajudarà a posar “en relleu la imatge i la identitat de Catalunya”.
Un reclam turístic per a Catalunya
Com ha recordat el mateix mitjà, per a la visita papal a Catalunya hi ha acreditats més de 1.000 periodistes de més de 30 països diferents. El seu centre logístic serà al recinte de la Fira de Barcelona, on hi trobaran informació sobre Catalunya a càrrec de l’Agència Catalana de Turisme, per tal de projectar el país en l’àmbit internacional.
D’altra banda, en la preparació de la visita del Papa hi participen molts departaments de l’Administració catalana, com ara el de Justícia, ja que Lleó XIV visitarà la presó de Brians 1, a Sant Esteve Sesrovires, un centre de titularitat i competència de la Generalitat.