En el vol de retorn del seu viatge a Àfrica, el papa Lleó ha respost algunes de les preguntes que li han plantejat els periodistes que l’han acompanyat en aquest viatge internacional. La guerra, les negociacions entre els Estats Units i l’Iran, la qüestió migratòria, la pena de mort i la benedicció de les parelles homosexuals són alguns dels temes que ha tractat el Papa.

Una de les qüestions sobre les quals ha reflexionat Lleó XIV és la migració, un tema que ocuparà un lloc destacat en la seva propera visita a Espanya, concretament a les Canàries.

La resposta del Papa començava, precisament amb una pregunta: “Què està fent el Nord global per ajudar el Sud global, és a dir, els països on els joves d’avui no veuen futur?”

Lleó XIV és molt conscient que moltes vegades els països del Nord no saben com crear oportunitats adequades per als qui viuen al Sud. Segons el Pontífex, els Estats tenen dret a establir normes a les seves fronteres: “No dic que tothom hagi d’entrar sense cap ordre i que al lloc on arriben es creïn de vegades situacions més injustes que les que han deixat enrere.”

Però dit això, ha afegit: “Què fem als països més rics per canviar la situació als països més pobres? Per què no podem intentar, tant amb ajudes estatals com amb inversions de les grans empreses riques, de les multinacionals, canviar la situació a països com els que hem visitat en aquest viatge?”

Com ha fet en diferents moments de la seva gira africana, Lleó XIV ha tornat a denunciar que el continent negre, per a molts, és vist com “un lloc al qual es pot anar a extreure minerals, a prendre’ls la riquesa que tenen perquè altres països s’enriqueixin. Potser a nivell mundial hauríem de treballar més per promoure una justícia, una igualtat i un desenvolupament més gran d’aquests països africans, perquè no tinguin la necessitat d’emigrar a altres països, a Espanya, etc.”.

LLEÓ XIV

“Són éssers humans i hem de tractar els éssers humans de forma humana, no tractar-los molts cops pitjor que als animals”

Segons el Papa, tenim un gran repte al davant. A més del problema de la migració, hi ha la realitat del tràfic de persones. Per això, ha insistit que “un país pot dir que no pot acollir més persones, però quan arriben, són éssers humans i mereixen el respecte que li correspon a tot ésser humà per la seva dignitat”.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!