Aquest divendres 20 de febrer s’ha viscut un moment històric a la basílica de la Sagrada Família, quan cap a les 11 del matí ha culminat amb èxit la col·locació del braç superior de la creu que corona la torre de Jesús.

D’aquesta manera, la creu ha assolit la seva alçada final, de 17 metres. Aquesta peça que s’ha col·locat serà l’element més alt del temple, amb una alçària total de 172,5 metres. El moment de la coronació de la torre s’ha viscut amb gran emoció a través dels canals oficials de la basílica, que han emès en directe la col·locació del braç superior. Tot i els dubtes causats per les condicions meteorològiques —el vent podia ajornar el procediment—, finalment les obres s’han desenvolupat sense cap incidència.

Moment de la col·locació del braç superior de la creu.

Una creu que brilla de dia i fa llum de nit

Com ja va recordar la Junta Constructora després de col·locar els quatre braços horitzontals, els Àlbums del Temple de Gaudí indiquen que l’arquitecte volia que la creu brillés de dia i fes llum de nit. És per això que s’han utilitzat la ceràmica blanca esmaltada i el vidre, dos materials resplendents que, alhora, resisteixen l’exposició atmosfèrica. També està previst instal·lar a les torres dels evangelistes i dels apòstols uns focus de llum que il·luminaran el terminal.

Ara encara faltarà, això sí, que a l’interior de la creu s’hi col·loqui l’escultura de l’Agnus Dei, obra de l’artista italià Andrea Mastrovito, seguint el projecte original de Gaudí.

Agustí Codinach.
L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!