Per celebrar el centenari de la mort de Gaudí i difondre la seva decisiva intervenció a la nostra seu entre els anys 1904-1915, hem inaugurat l’Any Gaudí amb la Missa estacional celebrada a la catedral de Mallorca el diumenge 8 de febrer i retransmesa pel canal autonòmic IB3. A partir d’aquest dia, hi ha previst tot un programa d’activitats que, entre d’altres, comprèn l’exposició temporal “Gaudí a la Seu” i el cicle “Vivències de Fe i Cultura” que constarà de diverses conferències i visites guiades, a més d’un Simposi Internacional sobre “Propostes Artístiques Contemporànies i Renovació Litúrgica a les Catedrals: Gaudí i la Catedral de Mallorca”.

El dia 8 de desembre de 2026, festa de la Immaculada Concepció, tindrà lloc l’acte central de l’Any Gaudí amb la Missa estacional al matí i un acte institucional a la tarda, en el qual s’interpretaran les completes Tota Pulcra, escrites per Miquel Capllonch i dedicades al bisbe Joan Campins i al Capítol de la catedral mallorquina, estrenades el 8 de desembre de 1904.

Cal afegir-hi “Activitats de dinamització”: un pòdcast, “Un recorregut sonor pels antecedents, obra i impacte de Gaudí a la Seu”. Vídeos, com “Gaudí me provoca”, on diversos ciutadans reflexionen sobre l’empremta de Gaudí a la nostra catedral. Un “Conte infantil” que conté una història divertida pensada per apropar la figura de Gaudí als infants. Un projecte anomenat “La maleta viatgera de Gaudí”, un itinerari pensat per apropar amb materials didàctics i recursos pedagògics la reforma de Gaudí a la catedral a persones que no es poden desplaçar fins el temple. Tot això, amb una “Guia de visita accessible” i altres activitats obertes a tot tipus de persones i col·lectius.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!