Tren Cordova accident

La diòcesi de Còrdova ha expressat el seu profund condol després del greu accident ferroviari provocat pel descarrilament de dos trens d’alta velocitat a Adamuz, i ha activat diversos recursos d’acollida i suport als afectats. Tan bon punt s’ha conegut la notícia, el bisbe de Còrdova, monsenyor Jesús Fernández, s’ha posat en contacte amb el rector d’Adamuz, Rafael Prados Godoy, així com amb la subdelegada del Govern a Còrdova. El prelat ha posat a disposició de les autoritats “persones i recursos per ajudar en la mesura del possible”.

Un d’aquests recursos, que ha estat essencial durant les hores posteriors al sinistre, ha estat la parròquia de Sant Andreu d’Adamuz, que ha obert les portes i ha ofert els seus espais parroquials per atendre les primeres necessitats de les persones rescatades. Feligresos i veïns s’han bolcat aportant mantes, menjar i aigua, i molts dels afectats han passat la nit a l’església, en coordinació amb l’àrea municipal habilitada.

En una entrevista feta aquest dilluns al matí a Ràdio Estel, el rector d’Adamuz, Rafael Prados Godoy, ha explicat com s’ha organitzat l’acollida al llarg de la nit. “Gràcies a Déu vam saber ràpidament el que havia passat, i una hora abans que arribessin els afectats la gent ja estava portant material per ajudar-los”.

Ha sigut impressionant. Ja abans que arribessin els rescatats ja teníem mantes, menjar i aigua

Segons ha explicat, les persones que es trobaven en més bon estat físic eren traslladades a la seu del Cor romero ‘Virgen del Sol’, on eren rebudes pels feligresos i els voluntaris. Després, “van arribar els autobusos per portar la gent als seus destins”. El rector ha destacat especialment la resposta solidària del poble: “Ha sigut impressionant. Ja abans que arribessin els rescatats teníem mantes, menjar i aigua. Es van bolcar, els va sortir del cor, amb tot el que tenien”.

Sobre el paper de l’Església en moments com aquest, Rafael Prados ha subratllat que “com a cristians, el que volem és reflectir l’amor de Déu, i això es pot fer escoltant i donant el que poden necessitar”. En aquest sentit, ha confirmat que el bisbe de Còrdova es va posar en contacte amb ell mentre es preparaven per rebre els afectats, oferint tota l’ajuda necessària i la seva oració. “Totes les institucions de la diòcesi de Còrdova, com Càritas diocesana, ens han trucat i han ofert el seu suport”, ha afegit.

La diòcesi de Còrdova continua unida en la pregària per les víctimes mortals, pels ferits i per les seves famílies, demanant consol, fortalesa i esperança enmig del dolor.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!