Ayuba és un jove el pare del qual va ser assassinat per terroristes a Nigèria. Amb l’ajuda posttraumàtica, va poder perdonar els agressors. | Foto: Portes Obertes

L’esperança que no mor

Malgrat realitats de persecució o violència, els cristians continuen donant testimoni de la seva fe

El 18 de gener s’inicia la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians, enguany sota el lema “Un sol cos i un sol Esperit, com és també una de sola l’esperança que us dona la vocació que heu rebut (Ef 4,4)”. Una cosa que ens uneix especialment és l’anomenat “ecumenisme de sang”, un concepte que expressa la comunió dels cristians en el testimoni martirial més enllà de les divisions confessionals. Cada any es registren nous casos de cristians que vessen la sang, ja sigui en contextos clarament de persecució religiosa o en realitats marcades per la violència i els conflictes.

“La persecució contra els cristians augmenta tant en extensió geogràfica com en intensitat”, sosté el director de Portes Obertes Espanya, Ted Blake.

Feu un comentari

×
×