Organitzacions eclesials i civils demanen la fi dels combustibles fòssils

A les portes de la COP30, un missatge conjunt reclama el pagament del deute ecològic

Diferents organitzacions socials han adreçat un missatge als líders mundials, poc abans de la celebració de la Cimera del Clima (COP30) a Belém, on qualifiquen la crisi climàtica com d’una “urgència moral” que exigeix una acció radical i immediata.

Inspirat en l’encíclica Laudato Si’ en el seu desè aniversari, el text denuncia la bretxa decebedora entre les promeses climàtiques i la realitat científica. El signats adverteixen que els plans actuals són “insuficients” i condueixen el món a un escalfament desastrós, cosa que representa un fracàs moral que castiga amb més duresa les nacions pobres i vulnerables.

El missatge destaca tres pilars per avançar en la justícia climàtica: justícia en l’acció, cosa que implica “un calendari clar, vinculant i just per a l’eliminació global de tots els combustibles fòssils”; justícia en la transició per “protegir les persones, no només el planeta” i justícia en les finances, que s’ha de traduir en “pagar el deute ecològic” amb el Sud Global.

El text fa una crida a la ciutadania global perquè exigeixi responsabilitat als líders de la COP30, i subratlla que la història els jutjarà per la seva capacitat per protegir la dignitat humana i el bé comú.

Entre els signats d’aquest missatge hi ha el Departament d’Ecologia Integral de la Conferència Episcopal Espanyola, la xarxa Enllaça’t per la Justícia o el Moviment Laudato Si’. Totes elles treballen per promoure l’ecologia integral i la justícia climàtica, inspirades en la Doctrina Social de l’Església i l’encíclica Laudato Si’.

Feu un comentari

×
×