Al Bisbat de Tortosa s’ha tingut coneixement aquest cap de setmana d’un acte vandàlic contra la imatge de la Mare de Déu de la Cinta situada al cim del Mont Caro. Segons les imatges difoses, persones encara no identificades han destrossat l’escultura ubicada dins la fornícula del monòlit que corona el cim del massís del Parc Natural dels Ports.
Davant aquest fet tan lamentable, el bisbe de Tortosa, Mons. Sergi Gordo Rodríguez, juntament amb els preveres i diaques, els laics i els membres de vida consagrada de la diòcesi, han expressat el seu dolor i rebuig per aquesta agressió, que atempta contra un símbol estimat, fereix els sentiments religiosos i pertorba la convivència.
“Faig una crida al respecte envers la imatge sagrada de la patrona de la nostra ciutat i demano que actes com aquest no es tornin a repetir mai per tal de preservar el patrimoni religiós i cultural que a tots i totes ens uneix”, ha manfiestat el bisbe Sergi Gordo.
SERGI GORDO
“Faig una crida al respecte envers la imatge sagrada de la patrona de la nostra ciutat”
L’escultura va ser inaugurada el 25 de setembre de 1955 amb una imatge provisional de la Mare de Déu, que l’any següent fou substituïda per l’actual escultura, ara danyada. El projecte fou promogut per la secció de Tortosa de la Unió Excursionista de Catalunya.

