L’abat emèrit de Montserrat Sebastià Maria Bardolet ha rebut aquest dijous al migdia cristiana sepultura al mateix monestir benedictí. Ha estat després de la Missa exequial per la seva ànima, celebrada al matí a la basílica de Santa Maria, amb la participació de tota la comunitat montserratina i de moltes persones que van conèixer el qui va ser l’abat de Montserrat entre els anys 1989 i 2000. Entre els presents, hi havia molts antics escolans que l’havien tractat quan va ser prefecte de l’Escolania.
Durant l’homilia de l’Eucaristia, l’actual abat Manel Gasch ha destacat que Sebastià Bardolet ha estat un monjo i un cristià exemplar, una realitat que es veu en el fet que és, encara ara, molt estimat.
Manel Gasch també ha recordat que la vida de Sebastià Bardolet ha connectat amb grans esdeveniments de la història recent de Montserrat: “Guardava en persona la memòria de més de vuitanta anys d’història del nostre monestir, des d’aquell 1943, en el qual va entrar a l’Escolania.” També ha destacat la seva capacitat pedagògica i educativa.
Sebastià Maria Bardolet va morir dimarts passat als 91 anys després de 25 com a abat emèrit, un temps en què, com també ha recordat l’actual abat Manel Gasch, no li han faltat problemes de salut i situacions personals difícils.

