La parròquia llatina de la Sagrada Família a Gaza ha estat atacada al voltant de les 10.10 d’aquest matí quan ha estat tocada per un tanc israelià. L’explosió s’ha produït a prop de la creu a la teulada de l’església i metralla i runes han caigut al terra.

Com informa un comunicat del patriarcat llatí de Jerusalem, tres persones han perdut la vida a conseqüència de les ferides patides i deu han resultat ferides, una d’elles en estat crític i dues en estat greu. El rector de la parròquia, el pare Gabriel Romanelli, ha patit ferides lleus a les cames.

Actualment la parròquia acull uns 500 cristians desplaçats.

Càritas Jerusalem ha fet una crida perquè totes les parts “respectin i protegeixin els llocs de culte i els refugis humanitaris. Fer malbé o posar en perill els civils que busquen refugi constitueix una violació greu del dret internacional humanitari i una violació directa de la dignitat humana”.

De la seva banda, la Conferència Episcopal Italiana ha condemnat fortament la violència que continua sembrant destrucció i mort a la Franja. En un missatge contundent, l’episcopat mostra la seva commoció i fa una crida a les parts implicades i a la comunitat internacional perquè facin callar les armes i comencin les negociacions.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!