Rosita Milesi és la sisena de dotze germans en una família de camperols d’origen italià. El seu vincle amb les Germanes Missioneres Scalabrinianes comença amb 9 anys, quan deixa casa seva per poder estudiar i viure en una escola propera de les religioses. Amb 15 anys entra al noviciat i amb 19 formalitza la seva vocació com a religiosa. | Foto: ACNUR

Rosita Milesi: “El desplaçament forçat és un fet dramàtic en la vida d’una família”

Entrevista a la religiosa scalabriniana i premi Nansen de l’Agència de l’ONU per als Refugiats (ACNUR)

La germana Rosita Milesi (Farroupilha, Brasil, 1945) desplega una activitat incessant com a presidenta de l’Institut de Migració i Drets Humans (IMDH), a Brasília, que no atura malgrat que és octogenària des del gener passat. El Brasil alberga actualment més de 790.000 persones necessitades de protecció internacional, arribades de països com Veneçuela, Haití, l’Afganistan i Síria i des de l’IMDH malden per proporcionar-los refugi i suport enmig de les difícils realitats del desplaçament. La flamant premi Nansen, equivalent a un Nobel humanitari que en aquest cas atorga l’Agència de l’ONU per als Refugiats (ACNUR), atén generosament els mitjans que ens disputem les seves declaracions. Respon en perfecte castellà el qüestionari escrit que li enviem des del setmanari.

“Escollir governants compromesos amb la pau i la solidaritat internacional seria un primer pas per evitar en origen la generació de nous migrants, refugiats i apàtrides”, observa la religiosa brasilera.

Feu un comentari

×
×