No només del saber viu l’home

Els evangelis no només presenten Jesús com el Fill de Déu, engendrat per l’Esperit, sinó també portat pel mateix Esperit. Al seu baptisme, el Pare ha declarat la seva identitat, i l’Esperit l’ha confirmat de manera evident. Ara és dut per l’Esperit al desert; no per trobar-se amb ell mateix, ni per ser instruït en el coneixement d’Escriptures i la tradició del seu poble. És portat a enfrontar-se amb la realitat de tota temptació humana, per lliurar la batalla entre ÉSSER o tenir, de la qual només es pot vèncer agafant l’espasa de l’Esperit, la Paraula de Déu (Ef 6,17). D’ella Jesús va sortir aprovat, ordenat, encaminat a dirigir una finalitat: el seu ministeri de Sacerdot, Profeta i Rei.

Seguir altres impulsos porta a recórrer altres camins, però… a quina finalitat?

Hi ha camins que poden semblar raonables, excel·lents per aconseguir saviesa (Gn 3,6); però… condueixen a no sucumbir davant de tot el que es presenta davant dels ulls?

Tan important com veure és saber dirigir i centrar la mirada, perquè a partir del que veiem comencen a maquinar-se els pensaments.

Jesús, tot i que era Fill, va haver de ser provat en tot: a no mirar la seva necessitat, a no fer mal ús de seu poder i a no convenir amb «altres» poders.

Només després de la victòria d’aquesta prova va arribar el moment per començar un temps nou: el de Déu, en el qual Déu ja no serà cregut per paraules i ritus, sinó per la demostració del poder de l’Esperit: «Creieu-me: … si no, creieu les meves obres.»

No podem continuar la seva missió seguint altres impulsos i camins.

Feu un comentari

×
×