El secretariat per al Sosteniment de l’Església ha presentat la campanya Xtants 2024, que té com a punt de partida “Un viatge Per Tants”. Una nova iniciativa que, durant cinc dies, ha permès a 15 persones que no marcaven la X en la declaració de la renda conèixer sis iniciatives de l’Església a Guadalajara, Alcalá de Henares, Segòvia, Madrid, Getafe i Toledo.
Amb aquesta experiència, el 73% de les persones que no marcaven la X han canviat de parer quan han conegut de prop la realitat de l’Església.
El director del secretariat, José M. Albalad, ha presentat en roda de premsa els protagonistes, les dades tècniques i les claus de la campanya.
El viatge es va llançar amb la proposta que “T’ho podríem explicar”, però “ens estimem més que ho vegis”, en relació amb la tasca social i espiritual de l’Església.
Ara, aquests viatgers protagonitzen la campanya perquè es vegi, a través del seu testimoni, el que suposa una X per a milions de persones, tal com es recull a la web de la campanya.
Els 15 viatgers van ser seleccionats d’entre 200 candidats. Van ser vuit dones i set homes; el més jove, de 19 anys; el més gran, de 61.
Cap d’ells no es coneixia prèviament, però tenien un punt en comú: no marcaven la X a favor de l’Església en la declaració de la renda.
El trajecte va tenir sis parades: Guadalajara, per conèixer el servei de l’Església a l’Espanya buidada a través d’un jove sacerdot; Alcalá de Henares, per visitar una casa d’acollida per a persones sense llar; Segòvia, per apropar-se a un centre diocesà d’orientació familiar; Madrid, per viure l’activitat pastoral d’una parròquia de Pozuelo que, a més, té un centre associat que atén més de 100 persones amb discapacitat física, intel·lectual i sensorial severa; Getafe, per conèixer la tasca de l’Església en la reinserció social de persones privades de llibertat, i Toledo, dedicada a un centre d’ajuda per a dones víctimes de violència.
Els viatgers van compartir una nova experiència apropant-se a la realitat de l’Església que ha servit per trencar prejudicis.