“La nostra alegria i la nostra grandesa no es basen en il·lusions passatgeres d’èxit i de fama, sinó en saber-nos estimats i desitjats pel nostre Pare que està en el cel.” Ho ha afirmat el Papa en la pregària de l’Àngelus del diumenge 18 de genero.

Des del balcó del Palau Apostòlic, davant dels fidels romans i pelegrins congregats a la plaça de Sant Pere, Lleó XIV ha basat la seva reflexió en el passatge de l’Evangeli de Joan de la litúrgia del dia, on se’ns parla de Joan el Baptista, que reconeix en Jesús l’anyell de Déu, el Messies, dient: “Mireu l’anyell de Déu, el qui treu el pecat del món.” I afegint: “Si vaig venir a batejar amb aigua, va ser perquè ell es manifestés a Israel.”

Joan reconeix en Jesús el Salvador —ha assegurat el Bisbe de Roma—, proclama la seva divinitat i la seva missió al poble d’Israel i després s’aparta, un cop acomplida la seva tasca, com testimonien aquestes paraules seves: “Després de mi ve un home que em passa al davant, perquè, abans que jo, ell ja existia.”

Per al Baptista, expressa el papa Lleó, hauria estat fàcil aprofitar-se de la seva fama, ja que era un home molt estimat per les multituds, fins al punt de ser temut per les autoritats de Jerusalem. “En canvi, no cedeix en absolut a la temptació de l’èxit i la popularitat”, sinó que “davant de Jesús, reconeix la seva pròpia petitesa i li dona espai a la seva grandesa. Sap que ha estat enviat per preparar ‘el camí del Senyor’ i quan el Senyor ve, reconeix la seva presència amb alegria i humiliat i es retira de l’escena. Com n’és, d’important, per a nosaltres avui el seu testimoni!”, ha assenyalat el Bisbe de Roma.

Tot seguit, ha observat el següent: “De fet, sovint se li dona una importància excessiva a l’aprovació, al consens i a la visibilitat, fins al punt de condicionar les idees, els comportaments i els estats d’ànim de les persones, tot causant patiment i divisions, i produint estils de vida i de relació efímers, decebuts i opriments.”

Així mateix, el papa Lleó ha manifestat que “l’amor del qual ens parla Jesús és el d’un Déu que encara avui ve entre nosaltres, no per sorprendre’ns amb efectes especials, sinó per compartir el nostre esforç i assumir les nostres càrregues, i que ens revela qui som realment.”

“Benvolguts germans, no ens deixem distreure davant del seu pas. No dilapidem temps i energies perseguint el que és mera aparença”, exhorta el Sant Pare abans de concloure la seva catequesi. I finalment, ajudats per la Mare de Déu, “model de senzillesa, saviesa i humilitat”, convida a mirar el Baptista i a seguir el seu exemple.

“Aprenguem de Joan el Baptista —ha posat en relleu el Papa— a mantenir alerta l’esperit, estimant les coses senzilles i les paraules sinceres, vivint amb sobrietat i profunditat de ment i de cor.” També ha tingut paraules per trobar cada dia “un moment especial en què aturar-nos en silenci per pregar, reflexionar, escoltar; en definitiva, per anar al desert i allà trobar-nos amb el Senyor i estar amb Ell.”

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!