Aquest diumenge, des de la finestra del palau apostòlic, el Papa ha mostrat la seva profunda preocupació pel Pròxim Orient, immers en el conflicte i la violència.
Després del res de l’Àngelus, Lleó XIV ha dedicat el seu pensament especialment a l’Iran i Síria, on, ha afirmat “les tensions persistents estan causant la mort de moltes persones”.
L’Iran és escenari d’una onada de protestes sense precedents. Segons diferents fonts, el nombre de morts entre els manifestants arriben fins a 190 a causa de la brutal repressió del règim. Mentrestant, a Síria, continuen els enfrontaments a Alep entre l’exèrcit governamental i milícies kurdes, amb el resultat de morts i ferits.
“Espero i prego perquè continuem amb paciència, diàleg i pau, cercant el bé comú de la societat en el seu conjunt”, ha dit el Pontífex.
El Papa també ha tingut un record per a Ucraïna, on continuen els atacs russos contra edificis i infraestructures, que deixen ciutats senceres a les fosques.
Lleó XIV ha condemnat aquests “nous atacs particularment greus” que, “amb la intensificació del fred”, afecten greument la població civil.
El Papa ha estès la seva benedicció a tots els nens que han estat batejats aquest diumenge a la Capella Sixtina i a tots els que rebran el sagrament en aquests dies “a Roma i arreu del món”. Especialment, ha pregat “pels nens que neixen en circumstàncies més difícils, tant en termes de salut com de perills externs”.

