Aquest 12 de juliol es compleix un any del nomenament de Josep-Lluís Serrano, prevere del bisbat de Tortosa, com a bisbe coadjutor d’Urgell i per tant amb dret a successió. Un fet, aquest del relleu episcopal, que es va fer efectiu el 31 de maig amb l’acceptació, per part del Sant Pare, de la renúncia de Joan-Enric Vives. Aquest any transcorregut ha servit a Mons. Josep-Lluís per conèixer les persones i les comunitats d’un bisbat, el d’Urgell, que té la peculiaritat d’englobar el Principat d’Andorra.

El dilluns 30 de juny un equip de Ràdio Estel i Catalunya Cristiana vam ser al Palau Episcopal d’Urgell per entrevistar Mons. Josep-Lluís Serrano en la que ha estat una primera presa de contacte amb els nostres oients i lectors. En aquesta entrevista, que de fet és la primera que ha concedit d’ençà del seu nomenament, el nou bisbe i copríncep d’Andorra transmet alguns missatges clau del seu servei: la pertinença diocesana, la formació d’un laïcat corresponsable, el diàleg i l’escolta per guarir ferides, una diplomàcia de la pau que posi la persona al centre i la fidelitat creativa.

Josep-Lluís Serrano, nascut fa 48 anys a Tivissa, a la Ribera d’Ebre, té la calidesa de les distàncies curtes, el tarannà proper i familiar de la pastoral de proximitat, i la reflexió sobre la presència de la religió en la societat a partir del concepte de laïcitat positiva. En va parlar en l’acte de jurament de la Constitució d’Andorra i ho va refermar en l’entrevista als nostres mitjans: davant la secularització hem de fer-nos presents des de la humilitat i el servei.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!