Vida es bella

El proper dissabte 15 de novembre, el Papa es reunirà amb un extens grup d’actors i directors de cinema d’arreu del món. Amb vistes a la trobada, el Vaticà ha compartit un vídeo on Lleó XIV revela les quatre pel·lícules que han estat més significatives en la seva vida.

Els quatre films, que tenen en comú la importància de la família, són autèntics clàssics del cinema:

1. Que bonic que és viure (1946)

Dirigida per Frank Capra, It’s a Wonderful Life és una pel·lícula nord-americana que aposta pels valors més profunds de la naturalesa humana, com l’amor, la solidaritat o la bondat. El film explica la història d’un àngel que és enviat a la Terra amb la missió de convèncer un home que no se suïcidi. L’àngel li ensenya a aquest ciutadà com hauria sigut la vida dels seus éssers estimats si ell no hagués existit.

2. Somriures i llàgrimes (1965)

Dirigida per Robert Wise, The Sound of Music és un musical ple d’emoció que explica la vida d’una jove aprenent de monja que és enviada a fer d’institutriu d’una família d’Àustria. Coincidint amb la invasió nazi del país, la família ha de fugir amb l’ajuda de les monges del convent.

3. Gent corrent (1980)

Dirigida per Robert Redford, aquesta pel·lícula (Ordinary People) tracta el dol i la capacitat de superació d’una família adinerada després de la mort d’un dels fills. L’accident canvia per complet la vida de la família i la relació dels seus membres, que descobreixen la importància de les relacions humanes per superar la tragèdia.

4. La vida és bella (1997)

Dirigida per Roberto Benigni, La vida és bella és una pel·lícula italiana inspirada en l’experiència d’un supervivent de l’Holocaust. El film, com els anteriors, explora l’amor familiar, el sacrifici i l’esperança, però sobretot en destaca la capacitat de trobar la bellesa i el sentit de la vida fins i tot en les situacions més extremes.

Trobada de Lleó XIV amb el món del cinema

Pel que fa a la trobada d’aquest dissabte de Lleó XIV amb representants del món del cinema, està promoguda pel Dicasteri per a la Cultura i l’Educació, en col·laboració amb el Dicasteri per a la Comunicació i els Museus Vaticans. D’aquesta manera, el Pontífex segueix l’estela de les trobades del papa Francesc amb representants de les arts figuratives, el juny del 2023, i de l’humor, el juny del 2024.

Entre els actors i directors que han confirmat la seva assistència, en destaquen les actrius italianes Monica Bellucci, famosa pel seu paper de Maria Magdalena a La passió de Crist, i Maria Grazia Cucinotta (Il Postino i El món no és mai prou).

També acompanyaran el Sant Pare, entre d’altres, l’actriu nord-americana Cate Blanchett (El senyor dels anells, L’aviador), el director afroamericà Spike Lee, el director Gus Van Sant (El indomable Will Hunting, Elephant), el director australià George Miller, creador de la saga Mad Max, i l’italià Giuseppe Tornatore, director de Cinema Paradiso, per la qual va guanyar l’Oscar a la millor pel·lícula estrangera l’any 1989.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!