El papa Lleó ha carregat la creu a les 14 estacions del Via Crucis aquest Divendres Sant (com també havia fet Joan Pau II), des del Colosseu fins al Mont Palatino. Més de 20.000 persones han volgut acompanyar Lleó XIV en el seu primer Via Crucis.
Les meditacions del Via Crucis, preparades per l’excustodi de Terra Santa, fra Francesco Patton, han combinat els evangelis de la Passió amb textos de sant Francesc d’Assís, en commemoració del vuitè centenari de la seva mort que se celebra enguany.
El P. Patton ha fet les meditacions rellegint l’actualitat amb el que va viure Crist. “Com en temps de Jesús, caminem en un ambient caòtic, esvalotat i bulliciós, entre persones que comparteixen la fe en Ell, però també entre altres que se’n burlen i insulten. Així és la vida de tots els dies”, ha reflexionat el franciscà en la introducció a les meditacions.
“El Via Crucis”, considera l’excustodi de Terra Santa, “no és el camí del qui viu en un món asèpticament devot i de recolliment abstracte, sinó l’exercici del qui sap que la fe, l’esperança i la caritat s’han d’encarnar en el món real, on el creient contínuament és desafiat i constantment ha de fer seva la manera de fer de Jesús”.
Per això, ha convidat a recórrer el Via Crucis acollint la invitació de sant Francesc a “fer un camí rere les petjades de Jesús que no sigui merament ritual o intel·lectual, sinó que comprometi tota la nostra persona i tota la nostra vida”.
Podeu llegir AQUÍ totes les meditacions preparades pel P. Francesco Patton.

