El bisbe de Tortosa, Sergi Gordo, ha adreçat una carta de final de curs pastoral a tots els diocesans. Aquest curs pastoral ha tingut com a lema “Caminem junts plens d’esperança!”.
Mons. Gordo recorda l’itinerari que es va iniciar en la Jornada Diocesana del 19 d’octubre al Seminari Diocesà de Tortosa. Durant aquests mesos s’ha anat treballant sobre diferents reptes diocesans: participació i corresponsabilitat; renovació de les estructures; formació; comunicació; espiritualitat i vida comunitària, i Església en sortida.
Els òrgans de sinodalitat de la diòcesi han discernit i consensuat les prioritats que cal atendre per respondre amb més eficàcia la missió evangelitzadora. En aquest sentit, el bisbe de Tortosa ha anunciat les tres prioritats evangelitzadores que la diòcesi vol impulsar de cara al proper curs pastoral.
En primer lloc, impulsar el primer anunci amb iniciatives que ja funcionen i altres de noves, “tot revisant, alhora, la iniciació cristiana i el procés catecumenal d’infants, joves i adults, implicant famílies”.
Com a segona prioritat, el bisbe apunta potenciar l’acompanyament espiritual i vocacional “amb la perspectiva de la creació d’un Servei Diocesà de Pastoral Vocacional”: formació d’acompanyants, participació en recessos i exercicis espirituals, i promoció d’experiències de voluntariat.
I, finalment, la creació d’una escola d’agents de pastoral, no acadèmica, amb acompanyament espiritual, “on es visqui la joia de ser cristià, amb formació bíblica, litúrgica, doctrinal, pastoral i altres temes d’actualitat” que siguin necessaris per a la dinàmica parroquial, arxiprestal i diocesana. Qui participi d’aquesta formació compartida entre preveres, membres de la vida contemplativa i laics “podria formar part d’equips pastorals allà on, en el seu moment, es consideri necessari”.
A partir de setembre s’iniciarà un procés per anar concretant amb qui i com portar a terme aquestes prioritats evangelitzadores.
Mons. Sergi Gordo demana als diocesans que tinguin molt presents en la pregària tot aquest treball que es vol impulsar i aprofita per desitjar “de cor que aquests dies d’estiu siguin un temps de descans i de renovació interior. Que el canvi de ritme que ens ofereix aquesta època ens ajudi a experimentar més intensament la presència viva d’aquest Déu que ens estima amb amor infinit”.
D’altra banda, també s’ha fet públic el comunicat de provisió de nomenaments parroquials i no parroquials per al proper curs.
Com escriu el bisbe Sergi Gordo en la mateixa carta, “la nova destinació pastoral que viuran molts mossens vol ajudar a que tot el Poble Sant fidel de Déu que peregrina en aquesta diòcesi responguem amb la màxima fidelitat a allò que el Senyor espera de nosaltres. Ara és l’hora d’anar aplicant el Document Final del Sínode on se’ns invita a viure la ‘corresponsabilitat diferenciada de tots per a la missió’”.

