La temporada 2025/26 de Ràdio Estel comença el dilluns 8 de setembre amb una nova graella, dissenyada especialment per acompanyar els oients des de primera hora del matí amb els temes més destacats de la jornada. Així doncs, hi ha una aposta clara en la franja de matí per l’actualitat, l’entreteniment i també la informació religiosa. De cara a la tarda, es manté el contingut de qualitat, amb programació musical i el servei pastoral.

La programació diària de dilluns a divendres començarà a les 8 amb l’informatiu El matí a Ràdio Estel, aquest any conduït per Mercè Raga. La nova aposta arriba amb la voluntat de prioritzar la informació i l’actualitat que marcaran l’agenda de la jornada. L’informatiu s’allarga mitja hora i estarà en antena fins a les 11 del matí. Durant aquestes tres hores hi haurà temps per conèixer els protagonistes de l’actualitat amb l’entrevista del dia i fer-ne una anàlisi profunda amb la nova secció “Les claus del dia”, on reconeguts experts analitzaran el perquè del que passa al nostre voltant. Antoni Puigverd, Montserrat Nebrera, Jaume Clotet, Iva Anguera i Manolo Milián Mestre són alguns dels noms que ens acompanyaran aquesta temporada, en un format cara a cara, que oferiran una alternativa a les habituals tertúlies.

A partir de les 11 h i fins a les 13 h, Joan Trias prendrà el relleu a Mercè Raga per conduir la segona part d’El Matí a Ràdio Estel, que tindrà un enfocament més cultural. Durant aquestes dues hores, coneixerem el millor del teatre català, de la literatura i de la música que es fa al nostre país. Tot això, envoltat de seccions que serviran per amenitzar l’antena fins a l’hora de dinar. Aquest any s’estrenen a Ràdio Estel col·labora- dors com Xavier Pérez Esquerdo i el cuiner Arnau Paris i es mantenen les col·laboracions del filòsof Leo Espluga o la divulgadora musical Maria Voronkova.

“SENSE DISTÀNCIA” S’AVANÇA UNA HORA

L’informatiu religiós Sense distància, conduït per Ignasi Miranda, començarà a les 13 h i s’allargarà fins a les 14 h. En aquest espai es mantenen les informacions de caràcter religiós i social amb espai per escoltar en profunditat els diferents protagonistes. A més, a partir de les 18 h i fins a les 18.45 h hi haurà una segona edició del programa amb l’última hora i les notícies religioses més destacades de la jornada.

A les tardes es manté l’oferta musical de qualitat amb l’emissió de programes com Cocodril Club d’Albert Malla i la selecció musical de Fórmula Estel amb els grans èxits dels anys 50, 60, 70, 80 i 90. Pel que fa al cap de setmana, tornen espais de referència com Sons de la terra, Escola de Família, La veu dels animals, Trotamundos o Tot sardana.

LA LITÚRGIA I LA PROGRAMACIÓ RELIGIOSA

Ràdio Estel potencia el servei pastoral amb la presència dels dos monestirs de referència a Catalunya, Poblet i Montserrat. Així, oferirà el seguiment de la litúrgia amb la retransmissió de les Matines de Poblet a les 5.15 h i les Completes minuts abans de les 12 de la nit. Pel que fa a les Laudes, es mantenen des de l’abadia de Montserrat a partir de les 7.30 h del matí. El contingut pastoral de Montserrat incorpora el cant de La Salve, tots els dies a les 13 h i manté les Vespres a les 18.45 h, cada dia de dilluns a diumenge, a més de les Laudes dissabte i diumenge. Cada diumenge a les 11 també es podrà escoltar la Missa conventual des de Montserrat. 

Els caps de setmana també torna el programa Església viva, produït des del bisbat de Girona, i el programa que ens apropa la realitat de l’arxidiòcesi de Tarragona i de la tasca acadèmica de l’Ateneu Sant Pacià de l’arxidiòcesi de Barcelona. Aquest espai s’emetrà de 10 h a 10.30 h. I, just després, com sempre, La taula de l’Evangeli, amb Maria Marín. Com a novetat, els diumenges a les 9.30 h s’emetrà un espai d’actualitat religiosa produït pel bisbat de Sant Feliu de Llobregat

MIRADA ESPECIAL A L’ANY GAUDÍ

Aquesta temporada coincidirà amb la commemoració de l’Any Gaudí, dedicat a l’arquitecte artífex del temple de la Sagrada Família just l’any del centenari de la seva mort. Per això, des de Ràdio Estel dedicarem diversos espais que ens aproparan a la vida i obra d’un dels arquitectes més importants del Modernisme a Catalunya. També aquest serà un any important per a la Sagrada Família, ja que es culminarà la Torre de Jesús, la més alta de tot el temple. 

EMISSIÓ PER FM I PER INTERNET

Tota la programació de la nova temporada es pot seguir tant des de l’antena com des de la ràdio en directe a la pàgina web o a l’aplicació mòbil, disponible per a telèfons Android i Iphone.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!