Lleó XIV ha assegurat aquest dijous, en un discurs davant la plenària dels bisbes italians, que “l’estil sinodal és necessari per ser profetes de pau”. Ha estat a Assís, davant la capella del perdó, on el Papa ha clausurat la 81a Assemblea General de la Conferència Episcopal Italiana.  

El Pontífex ha animat l’episcopat a construir cada cop més “una Església sinodal”, promovent “un humanisme integral”. Ha fet una crida als pastors d’Itàlia a intervenir profèticament en el debat públic per difondre una cultura de legalitat i de solidaritat, i ha animat tothom a continuar pel camí iniciat, que és el de l’escolta i la cura de les víctimes d’abusos.  

El Pontífex ha ofert indicacions, reflexions, suggeriments i la visió d’una Església viva present entre la gent per desenvolupar una cultura de l’encontre, malgrat temps de fractures que vivim, una època en què cal ser artífexs de l’amistat i la fraternitat.   

El bisbe de Roma s’ha mostrat content de la seva visita a “Assís, lloc de profund significat pel missatge de fe, fraternitat i pau que transmet, tan necessari per al món”. Lleó XIV ha assegurat que aquesta pau ha nascut d’un cor sant, de l’amor de Jesús, que sempre ha d’ocupar el centre del nostre camí de retorn al kerigma, al gran esdeveniment de Crist entre nosaltres, i sempre “partint de l’acte de fe que ens fa reconèixer el Salvador i que s’expressa en tots els àmbits de la vida quotidiana”.  

El Papa ha recordat que vivim temps de fractures tant “en l’àmbit nacional com internacional”, on emergeix cada cop més un llenguatge marcat per “l’hostilitat i la violència”, també on queden enrere els més vulnerables i on la llibertat es veu amenaçada per l’”omnipotència tecnològica” que malauradament exalta la solitud.  

Abans d’aquesta participació davant la Conferència Episcopal Italiana, el Pontífex ha pregat uns minuts davant la tomba de sant Francesc, en un senzill i profund homenatge al sant conegut com el pobrissó. El Sant Pare ha demanat als franciscans que continuïn sent signes d’esperança, pau i fraternitat per al món. Lleó XIV també ha confirmat als religiosos que l’any vinent, el 2026, amb motiu del vuitè centenari de la mort de sant Francesc, tornarà a visitar Assís.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!