Aquest dilluns, 1 de setembre, 35.630 docents de les escoles concertades d’arreu de Catalunya han tornat a l’aula per poder preparar el nou curs que arrenca dilluns vinent en l’etapa obligatòria.

En aquest context, l’Associació Professional de Serveis Educatius de Catalunya (APSEC), que aplega els titulars de les escoles cristianes, ha demanat a la Generalitat de Catalunya un increment de 3.300 docents als centres educatius d’iniciativa social per equiparar la plantilla de professorat amb la del sector públic.

En un comunicat, l’entitat assenyala que, gairebé trenta anys després, la plantilla de l’escola concertada a Catalunya continua sent la mateixa que el 1995. Aquesta manca de recursos dificulta atendre les necessitats del segle XXI, especialment en l’acompanyament a la diversitat i davant l’increment de l’alumnat vulnerable.

Un dèficit de 3.300 docents

La xifra de 3.300 professionals pendents que s’haurien d’incorporar a l’escola d’iniciativa social correspon als 1.500 docents que ha perdut el sector concertat des del curs 2017-2018, segons l’informe L’escola inclusiva a Catalunya (2025) de la Sindicatura de Greuges, i als 1.800 docents que ja faltaven a l’escola concertada el 2017-2018 segons l’informe Estimació del cost de la plaça escolar a Catalunya (2020) del mateix organisme.

D’acord amb les dades de la Sindicatura, el sistema educatiu català ha incorporat prop de 10.000 nous docents des del curs 2017-2018. Tanmateix, mentre el sector públic ha crescut amb 11.500 professionals més (+15,4 %), el sector concertat ha vist reduïda la seva plantilla amb 1.500 menys (-4,3 %), tot i que el seu alumnat ha crescut un 6,1 %, per sobre del 3,5 % del públic.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!