La Jornada Mundial de la Vida Consagrada 2026 té com a lema “Per a qui ets?”, en sintonia amb el Congrés de Vocacions. Com cada any, la Jornada se celebra en la festa de la Presentació del Senyor, el 2 de febrer. Enguany, a més, viu l’edició número 30.
La Comissió per a la Vida Consagrada de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) ha preparat diferents materials que inclouen el missatge dels bisbes, testimonis, textos del papa Lleó, pregàries i els subsidis litúrgics. Tot, per celebrar aquesta jornada amb la mirada posada en les persones que, a través de la seva consagració, dediquen la vida a Crist.
“A qui crides?”, “a qui busques?” i “a qui serveixes?” són els tres interrogants desenvolupats pels bisbes de la Comissió en el missatge, en un recorregut que conclou amb el reconeixement que “el cor de la persona consagrada es torna necessitat i agraït al seu Senyor”.
Aquest any la Jornada recorda el Congrés de Vocacions que es va fer del 7 al 9 de febrer del 2025. L’aniversari d’aquesta trobada de comunió fraterna entre totes les vocacions motiva la vida consagrada a continuar construint la cultura vocacional i prendre consciència que cada persona és una vocació per a la missió.
El lema aprofundeix en la pregunta essencial de tota vocació. Una pregunta que té com a resposta l’amor i el servei als altres, com va afirmar el president de la CEE, Mons. Luis Argüello al mateix Congrés de Vocacions.
De la seva banda, la presidència de la Conferència Espanyola de Religiosos també ha fet públic un missatge amb motiu de la Jornada Mundial de la Vida Consagrada, on se suma a la celebració amb acollida, compromís i gratitud.

