El rector de Gaza, el pare Gabriel Romanelli, ha anunciat que continuarà amb la seva missió a Gaza, “al costat dels més joves, els més vulnerables, les persones amb discapacitat, els ancians, i aquells que ho han perdut tot i no els queda res”. Romanelli ho ha manifestat l’endemà de la declaració conjunta dels patriarques de Jerusalem, el grec ortodox Teòfil III i el llatí, cardenal Pierbattista Pizzaballa, que van reafirmar la decisió de “no abandonar la ciutat de Gaza, sinó romandre i continuar cuidant de tots els que viuen a la parròquia ortodoxa de Sant Porfiri i a la parròquia llatina de la Sagrada Família”.

“No podem abandonar les moltes persones vulnerables que hem acollit durant aquests gairebé dos anys de guerra i que ens acompanyen en el seu destí. Penso en particular en els nens amb discapacitat que estan en les mans afectuoses de les germanes de la Mare Teresa, i en els nombrosos ancians i malalts”, ha explicat el rector de Gaza.

Agraïment al papa Lleó XIV

El pare Romanelli també ha expressat el seu agraïment al papa Lleó XIV, que com ha recordat, “continua amb la seva crida per la fi de la guerra, la lliberació dels ostatges, un alt el foc permanent i l’entrada d’ajuda humanitària, per no recórrer al càstig col·lectiu ni als desplaçaments forçosos”. Aquesta crida, recorda el rector, “reafirma l’atenció plena i el suport dels papes, primer el papa Francesc i ara Lleó XIV, a la pau, la justícia i al respecte del dret humanitari”.

L’àgora de l’Església a Catalunya només és possible si hi ets tu. Fes-te de la comunitat "Catalunya Cristiana"!